Brev:
Babymad opbevaring
12. september 2016
Alder:
4 mdr.
Babymad opbevaring
Hej Helen
Hvad er holdbarheden på hjemmelavet grød, frugtmos og grøntsagsmos? Hvornår skal barnet spise grøden efter den er lavet (hjemmelavet) ? Hvor lang tid kan den stå i køleskabet?
Kan jeg eventuel fryse grød, frugtmos og grøntsagsmos til senere brug?
Kan du fortælle lidt om hvordan jeg fryser maden bedst muligt? og hvordan man opvarmer den når barnet skal have den?
Jeg har læst, at det er bedst at komme fedtstof og modermælk i grøden når man varmer den efter den har stået i fryseren? er det korrekt? Hvordan gør jeg så det hvis jeg har tænkt mig at komme dem i små bøtter? så bliver det svært med mængden i forhold til opskriften? Jeg tænker hvordan kommer jeg præcis korrekt mængde i hver bøtte?
Hvordan er det med opbevaring i plast? Kan det være skadeligt, er det bedre at bruge bøtter af glas?
Når vi starter på skemad, så har jeg tænkt mig at starte med grød, kan jeg allerede fra begyndelsen komme frugt mos på som topping? Eller er det bedre at vente med det til senere?
Hvordan øger jeg stille og rolig mængden af skemad?
Hilsen